Periodika

1 2 3 4 5   Následující   ››

Zpravodaj 9/2016

Přijímací požadavky a výběr střední školy v některých evropských zemích *  Dvě třetiny žáků devátých tříd v Německu chtějí pokračovat ve studiu *  Finsko: nové rámcové kurikulum se zaměřuje na školní kulturu a  integrační přístup *  Změny v používání jazyka *  Předčasné odchody ze školy ve Francii *  Týmová práce učitelů prospívá jak žákům, tak pedagogům samotným,  ukazují studie

 

Zpravodaj 7-8/2016

Společný evropský rámec digitálních kompetencí pro občany * Jak je využíván ECVET v Evropě * Nová agenda dovedností pro Evropu: 10 opatření * Profesní rozvoj učitelů a instruktorů v OVP * Jak zvýšit zaměstnatelnost * Principy OECD pro inovace ve školství reagují na výzvy 21. století * Digitální technologie a jejich vliv na povolání * Povolání budoucnosti v IT v Německu * Profesní orientace pomáhá zamezit předčasným odchodům z odborného vzdělávání Příloha III: Zajišťování kvality certifikace v odborném vzdělávání a přípravě

 

Zpravodaj 6/2016

Evropské sektorové trendy v příštím desetiletí * Odborné vzdělávání a příprava pro dospělé v Estonsku * Šetření Defis – profesní příprava v podniku * Rámec regulovaných kvalifikací * Vzkaz Stephena Hawkinga stresovaným čínským studentům * Studnice zdrojů STEM pomáhá zlepšovat vyučování v Evropě * Postupové cesty ke studiu na VŠ ve Spojeném království * Deset opatření, která pomohou lidem v Evropě k lepším dovednostem * Intenzivní kontakt s jazykem při učení němčiny je základem úspěchu

 

Zpravodaj 5/2016

Nejnovější vývoj učňovství na evropské úrovni * Vytváření národního systému odborného vzdělávání a přípravy v Austrálii * Umělecká řemesla – magické a fascinující sklo * Politika OVP zaměřená na předčasné odchody ze vzdělávání a profesní přípravy * Bez interkulturní kompetence se v dnešním světě zaměstnanci neobejdou

 

Vzdělávání 2-2016

Květnové číslo newsletteru Vzdělávání se zaměřuje na nový projekt Podpora krajského akčního plánování (P-KAP). Představujeme cíle a obsah projektu P-KAP i připravované aktivity a tváře, které stojí za jeho realizací.

 

Zpravodaj 4/2016

Cedefop: Na nových cestách * Rozvoj podnikatelských kompetencí z psychologického hlediska * Dětem na prvním stupni domácí úkoly neprospívají, říkají vědci * Není zámečník jako zámečník * Švédsko 2016: Rok odborného vzdělávání a přípravy * Rakousko: zákon o národním rámci kvalifikací vstupuje v platnost *       Proč lidé věří konspiračním teoriím * Počáteční podpora pro mladé lidi v EU: Od implementace k evaluaci * Umělecká řemesla – práce s kovem

 

Zpravodaj 3/2016

Cedefop: Rámce kvalifikací v Evropě *  Přehled článků o rámcích kvalifikací ve Zpravodaji *  Výchova k podnikavosti v evropských školách *  Palmový olej a deštné pralesy *  V Německu se vzdělávají učni s imigračním původem v méně než pětině podniků *  Profesní dráhy mladých lidí pocházejících z imigrace: dvojnásobný trest? *  Dánsko zlepšuje odborné vzdělávání a přípravu

 

Zpravodaj 2/2016

Globální OVP pro globální trh práce *  Odborné vzdělávání v Nizozemsku *  Francouzský systém profesních certifikací, o kterém se mluví *  Rozvoj podnikatelského myšlení a jednání *  Schopnost mluvit několika jazyky máme v genech, říkají vědci

 

Vzdělávání 1-2016

Aktuální číslo newsletteru se zabývá mimojiné znovuzavedením státních zkoušek z psaní na klávesnici, novou klasifikací ISCED 2011 nebo tématem  Jak učit matematiku ve třídách se žáky-cizinci. Referuje také o tom, jak jsou absolventi spokojeni se svým vzděláním , o novém digifoliu věnovaném alternativní výuce dějepisu na RVP.CZ a přináší tři zajímavé články z odborného vzdělávání v zahraničí. 

 

Zpravodaj 1/2016

Priority nového předsednického tria Evropské unie ve vzdělávání a zaměstnanosti *  Inovace a odborné vzdělávání: partneři ve změně *  Nízká kvalifikace může přecházet z jedné generace na druhou *  Další odborné vzdělávání a příprava hraje klíčovou roli v celoživotním vzdělávání *  Přečetli jsme za vás článek „Ta naše maturita česká“ *  Další vzdělávání a příprava pracovníků v Austrálii bude efektivnější *  Hesensko mobilizuje méně kvalifikované pracovníky k doplnění profesního vzdělání *  Kariérní stipendium podporuje v Německu odborné síly s profesní přípravou *  Validace má zviditelnit výsledky neformálního a informálního učení v Evropě

 

Zpravodaj 12/2015

Učňovství v malých a středních podnicích – Jak posílit jejich zájem? *  Stručné zprávy Cedefopu ve Zpravodaji *  Erasmus+ se snaží přitáhnout učně *  Vyučování cizím jazykům v nižším a vyšším sekundárním vzdělávání v EU a celostátní testování žáků *  Co ještě (možná) nevíme o jazyce *  Jak se děkuje v evropských zemích *  Přijímání vyučených do zaměstnání ve východoněmeckých a        západoněmeckých podnicích

 

Vzdělávání 4-2015

O tom, co hýbe světem vzdělávání a jak se to odráží v práci Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV), se můžete tentokrát dočíst i ve formě elektronického newsletteru . Dozvíte se například kde hledat pracovní verzi upravovaného RVP ZV nebo jaké výsledky přinesl školám, školním jídelnám a rodičům žáků 1. až 5. tříd program Pohyb a výživa. Informovat bychom Vás chtěli také o nové metodě výuky matematiky, která využívá aktuální mediální texty.  Klidný závěr tohoto roku a šťastný start do nového Vám přeje NÚV

 

Zpravodaj 11/2015

Učení založené na práci jako součást dalšího odborného vzdělávání a přípravy *  No tak jó, když jinak nedáte! *  Chránit investice do vzdělávání snižováním nadbytečné kvalifikace v EU *  Hodnota profesních kvalifikací podle NFER *  Výzkum literatury zabývající hodnotou profesních kvalifikací ve Spojeném království *  Nové přírůstky do Oxfordského slovníku *  Vyučování cizím jazykům v základních školách v Evropě v roce 2013

 

Zpravodaj 10/2015

Z terminologie Cedefopu 44 * Odborné vzdělávání a příprava je cestou, jak zabránit předčasným odchodům ze vzdělávacího systému * Co to je pedagogika napajedel neboli studní (Vandhul pædagogik) v Dánsku? * Nadbytečná kvalifikace mladých lidí v Evropě se stává normou * Odborné vzdělávání v Lucembursku * Vzdělávání mistrů se zaměřuje na jednání a kompetence

 

Vzdělávání 3/2015

Oslabení žáci budou mít individuální péči. Školy se naučily oslovovat dospělé. Závěrečné zkoušky podle jednotného zadání. Soutěž a novinky Europassu. Písemné zkoušky se mohou skládat na počítači. NÚV na veletrhu práce Profesia days 2015. zprávy z pojektů NSK2, LAMS, TRAWI, UNIV 3. Pospolu: Školám by mělo víc záležet na kvalitě. Novinky ReferNetu. Jakou mají Češi úroveň EQF? Přijímací řízení na střední školy na Slovensku. Nerovnoměrný návrat Evropy k růstu zaměstnanosti. Které profese jsou perspektivní v České republice?

 

Zpravodaj 9/2015

Z terminologie Cedefopu 43 *  Nizozemsko oceňuje dobrou řemeslnou práci *  Jorie Graham *  Podporovat vzdělávání dospělých *  Community-colleges v USA bez školného? *  Nové vymezení evropských priorit ve vzdělávání a profesní přípravě *  Počítače nezlepšují výsledky žáků *  Integrace profesního a vysokoškolského vzdělávání v duálních studijních oborech *  Rámec transparentnosti v Německu se stává konkrétní *  Výhody kratších názvů u vědeckých prací

 

Zpravodaj Oborové skupiny č. 10/ léto 2015

Desáté vydání zpravodaje Oborové skupiny, které vyšlo v září 2015, je tematicky zaměřeno na představení tří projektů, které do konce roku 2015 skončí a do kterých se zapojily i oborové skupiny. Jde o projekt Národní soustava kvalifikací 2 (NSK2), prostřednictvím jehož výsledků budou moci zaměstnavatelé zásadním způsobem ovlivňovat vzdělávací programy, projekt Pospolu zaměřený na zlepšování podmínek spolupráce vzdělavatelů a zaměstnavatelů a projekt Národní závěrečná zkouška (NZZ_2), zaměřený na zkoušky, jimiž je možné hodnotit výsledky provedených změn ve významné části vzdělávacího systému.

 

Zpravodaj 7-8/2015

Z terminologie Cedefopu 42 *  Nově zařazená slova v Oxfordském slovníku – některá mohou být starší, než si myslíte *  Obohacená strava – součást řešení podvýživy *  Nerovnoměrný návrat Evropy k růstu zaměstnanosti *  Rakouský AusbildungsFit pomáhá připravit se na odborné vzdělávání *  Boloňský proces: cesta od Sorbonny (1998) k Bukurešti (2012) *  40 let učňovství v systému školství ve Francii *  AFFELNET – přidělování žáků do středních škol *  Uprchlíci a přístup k OVP v Evropě: případ ochrany privilegií bílých?  Učňovství jako nástroj pro snížení míry nezaměstnanosti mladých lidí v USA *  Příloha IV: Seznam řemesel jako příloha Řádu řemesel (Německo)

 

Vzdělávání 2/2015

Vážení čtenáři, po vleklých kontroverzích a za cenu různých ústupků byla schválena dlouho očekávaná novela školského zákona. Obsahuje i paragrafy týkající se podpory zdravotně znevýhodněných žáků, ovšem bez formulací, které umožňovaly různou interpretaci a vzbudily tak velkou kritiku. Naopak další sporné části z novely vypadly – nebude tedy vytvořen registr pedagogických pracovníků a ani domácí vzdělávání na druhém stupni ZŠ se nedočkalo svého uzákonění. Prezident Miloš Zeman novelu podepsal 1. dubna 2015 navzdory svým výhradám proti začleňování části handicapovaných žáků do standardních tříd. V polovině května proběhne tradiční seminář o celoživotním vzdělávání v Kroměříži, který se letos zapojuje do kampaně Roku průmyslu a technického vzdělávání. Toto číslo čtvrtletníku proto obsahuje řadu článků o celoživotním vzdělávání a tématu je věnována i příloha, kde najdete např. reportáž o tom, jak se stát sklářem. Inspirativní čtení přeje Zoja Franklová

 

Zpravodaj 6/2015

Z terminologie Cedefopu 41 *  Vliv druhého jazyka na vývoj bilingvního čtení *  Současné nedostatky trhu práce v EU *  Teorie velkého třesku podporuje studenty přírodních věd *  Další vzdělávání a Německý rámec kvalifikací *  Hranice exportu vzdělávání *  Zkoušet s orientací na kompetence *  Znovuobjevené knihy – speciál: novinářská kachna Příloha III:  Příruční slovníček pro čtení německých textů z oblasti (odborného) vzdělávání a přípravy

 

Zpravodaj 5/2015

Z terminologie Cedefopu 40 *  Měření kvality zaměstnání v zájmu podpory způsobilostí mladých Evropanů *  Účinnější odborné vzdělávání a příprava pro lepší život občanů *  Vícejazyčnost zlepšuje fungování mozku *  Akademizace, nebo profesní směřování? *  Doplňování kvalifikace a závěrečná zkouška *  Jak udržitelná je fotovoltaická solární energie?

 

Zpravodaj 4/2015

Z terminologie Cedefopu 39 *  Proč nevyhazovat staré překladové slovníky *  Předčasné odchody ze vzdělávání v Evropě a jak jim zabránit *  Cizí jazyky v anglických školách *  Podpora sociálních a osobních kompetencí v profesní přípravě *  Kvalifikační cesty a přání zkoušejících v duálním systému *  Pořádací prostředky pro profesní přípravu *  Přijímací řízení ve středních školách na Slovensku

 

Zpravodaj 3/2015

Z terminologie Cedefopu 38 *  Posilování kreativity dětí vzděláváním v PVM *  Dospělí, kteří nejvíce potřebují vzdělávání, k němu mají nejhorší přístup *  Vzdělávání dospělých a Evropská komise *  Staré kořeny pro nové cesty *  Zkoušej s námi! – internetová platforma *  Změny v další profesní přípravě ve Francii *  Profesní školy v Číně *  10 nejoblíbenějších zaměstnání v Americe

 

Vzdělávání 1/2015

1_15-1.jpg Z obsahu: Kdo nedokončí vysokou školu / Čeští žáci zabodovali v ICT gramotnosti  /  Existují v zahraničí jednotné přijímací zkoušky?  /  Zdraví až do důchodu díky změně profese

 

Zpravodaj 2/2015

Z terminologie Cedefopu 37 *  Jan Werich *  Kariérní poradenství v nejisté době: spojit ekonomické, sociální a individuální výhody *  Francie a rozvoj profesní přípravy v Africe *  Závěrečná zkouška v učebním oboru a validace výsledků neformálního a informálního učení v Rakousku *  Další a vysokoškolské vzdělání: srovnání příjmů. Přílohy:  I. Nová klasifikace ISCED-F 2013 II. Evropský inventář pro validaci výsledků neformálního a informálního učení 2014

 

Zpravodaj 1/2015

Z terminologie Cedefopu 36 *  Problémy s validací výsledků vzdělávání/učení *  Přeshraniční odborné vzdělávání a příprava ve Francii a v Německu  *  Není želva jako želva *  Paradigma *  Odborné rozhovory ve vzdělávání žáků *  Kuba – profesní příprava a další vzdělávání *  Systém vzdělávání ve Švédsku

 

Zpravodaj Pospolu 3/2014

Zpravodaj, tentokrát v delším vydání, vyšel na konci roku 2014.

 

Zpravodaj 12/2014

Z glosáře Cedefopu 35 * Rámce kvalifikací * Vzdělávání učitelů profesních škol v Německu * Jazykový vývoj neslyšících dětí * Odborné vzdělávání v Nizozemsku

 
1 2 3 4 5   Následující   ››