posiluje vzájemné porozumění a důvěru mezi státy EU
zvyšuje transparentnost kvalifikací (srovnání a přenos)
usnadňuje mobilitu žáků/pracovních sil v EU (studijní a pracovní stáže)
je určen pro počáteční i další vzdělávání
podporuje partnerství škol a zaměstnavatelů napříč Evropou
AKTUALITY A INFORMACE:
Důležité informace o využívání ECVET v České republice
Dům zahraniční spolupráce zpracoval Střednědobé hodnocení využívání ECVET v rámci programu Erasmus+ .
Evropský týden odborných dovedností: jednání o prvcích ECVET
V pátek 24. 11. se v Úřadu vlády ČR konalo Setkání v rámci Evropského týdne odborných dovedností a jednání Koordinačního centra ECVET.
Hlavní zdroje informací o stavu zavádění ECVET v České republice
Jsou uvedeny pouze internetové stránky. Na nich je možné získat další informační či metodické materiály.
ECVET na pozadí podpory mezinárodní mobility učících se
Podle schválené strategie je zavádění ECVET v České republice spojeno s podporou atraktivity a kvality odborného vzdělávání. Mimo jiné i podporou mobility učících se.
Mezníky dosavadního vývoje zavádění ECVET v České republice
V dubnu 2012, schválilo MŠMT materiál Návrh způsobu zavádění ECVET .
Formulace výsledků učení v jednotkách ECVET
Přístup k formulaci výsledků učení je významným tématem i v roce 2016. Ukazují to i vybrané informace ilustrující přístup v Rakousku.
Zajišťování transparentnosti a kvality při zavádění ecvet v české republice
V červnu byla dokončena pracovní verze textu, který reaguje na potřebu zajistit informovanost, transparentnost a kvalitu v procesu zavádění ECVET v ČR a navrhnout směr pro další práci.
Tvorba jednotek výsledků učení v ČR
Poslední vydání evropského periodika ECVET magazine obsahuje článek přibližující tři různé kontexty tvorby jednotek výsledků učení ECVET v ČR.
Metodika propojování ECVET a NSK
Byla připravena další pracovní verze metodiky propojování ECVET a NSK. Je zpracována jako návrh, který využívá zkušeností z pilotního ověřování využitelnosti v oborových skupinách.
Možnost uplatnění ECVET při koncipování flexibilních vzdělávacích programů
Osm principů souvisejících s flexibilními vzdělávacími programy