Nejen gastro inspirace pro další vzdělávání pedagogů

Příklad pražské VOŠ ekonomických studií, SPŠ potravinářských technologií, SOŠ ekologické a veterinární v Podolské ul. může být inspirativním příkladem dalšího vzdělávání pedagogů formou zahraničních stáží, workshopů i spolupráce se zahraničními odborníky ve výuce. A díky tomu, že gastronomická oblast patří k těm, o něž je zájem i ze strany veřejnosti, lze potenciál vlastních pedagogů využít také při zájmovém vzdělávání dospělých nabídkou různě zaměřených kulinárních workshopů a kurzů. 

Působení zahraničních odborníků z praxe ve škole - podnikavé prostředí ve škole přispívá k hledání i méně tradičních cest ke zvyšování odborné úrovně pedagogů ale i možností, jak využít personální i materiální potenciál školy  v počátečním, ale i v dalším vzdělávání.

Z dalších inspirací pro vzdělávání pedagogických pracovníků stojí z hlediska akčního plánování rozvoje školy za pozornost například tyto oblasti:

  • Do plánování nového vybavení, zařízení dílen, laboratoří apod. už automaticky zařadit také vzdělávání, proškolení, stáže apod. pedagogů, aby byli schopni nové zařízení okamžitě využívat a zařadit do výuky - Cesta digitální novinky a inovace do výuky krok za krokem
  • Zavádění metody CLIL se může stát impulzem k plánování a realizaci dalšího vzdělávání pedagogů odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů (v cizím jazyce, znalosti a aplikaci CLIL ve výuce, v diti technologiích atd.) - Výuka anglického jazyky na Akademii řemesel - SŠt Praha
  • Postcovidové poučení pro vzdělávání pedagogů v ICT: Poukazy na vyšší věkový průměr pedagogů a nižší ochotu mnohých z nich integrovat do svých výukových metod digitální technologie po více než roce distančního vzdělávání už neobstojí.  Další vzdělávání pedagogických pracovníků v této oblasti je vhodné zaměřit na to, aby všichni učitelé byli schopni běžně pracovat v prostředí, které si škola vyhodnotí jako vhodné pro online výuku.