Autoři a editoři jednotných zadání budou nadále používat aplikaci Tvůrce témat. Přitom každé vytvořené téma je
zpracováno v předem připravené šabloně a před zařazením do databanky musí být posouzeno odborníkem
z praxe, projít obsahovou a jazykovou korekturou a nakonec je schváleno
editorem. Písemná zkouška by nově mohla vypadat tak, že si žák sedne k počítači a sám si vygeneruje téma zkoušky
podle algoritmu, který bude předem připraven. Aby zkoušky měly rovnocennou úroveň, musí být proporcionálně pokryty i
oblasti, z nichž se jednotlivá témata skládají. Budou-li si tímto způsobem žáci generovat svá zadání, nebude možné
výběr témat nijak ovlivňovat ani vyzradit obsah zkoušky. „Systém pro písemnou zkoušku bude nastaven tak, aby si
škola mohla vybrat, zdali budou žáci písemnou zkoušku realizovat na počítači, nebo ji budou jako doposud psát na
papír,“ říká zástupce manažerky projektu Libor Berný a dodává, že zájem škol o elektronickou formu písemné zkoušky
stoupá spolu s tím, jak se zkvalitňuje vybavení počítačových učeben.