Tiskové zprávy

1 2 3 4 5 6   Následující   ››

Studovat v zahraničí nebo najít práci pomůže po střední škole dodatek k osvědčení

K maturitnímu vysvědčení, výučnímu listu a vysvědčení o závěrečné zkoušce dostalo na konci letošního školního roku téměř 54 000 absolventů Europass – dodatek k osvědčení. 

 

Téměř 28 tisíc žáků se ode dneška snaží získat výuční list

Dnes začínají závěrečné zkoušky v učebních oborech. Tento rok je to již popáté, kdy je všechny školy provádějí podle jednotných zadání. 

 

Přibývá žáků přicházejících do středních škol

Střední odborná škola s maturitou je po ukončení základního vzdělávání stále útočištěm pro nejvíce žáků. Zájem o učňovské obory je nižší, technické obory ale lákají. V dlouhodobém pohledu zažívají pokles gastronomické a stavební obory.

 

Fiktivní firmy žáků středních škol se pokusí obstát na mezinárodním veletrhu

Na veletrhu, který se uskuteční od 20. do 22. března 2019 na Výstavišti v pražských Holešovicích, v Křižíkově pavilonu B, se představí 118 fiktivních firem z deseti států světa. 

 

Nová metodika zlepší výuku neslyšících

Obsáhlá metodika vysvětluje, jak učit český jazyk děti se sluchovým postižením.

 

Green Wheels: téma hybridních a elektrických vozidel ve výuce středních škol

Školy mohou využívat volně dostupné pracovní listy, výuková videa a metodiky.

 

Jak gramotnosti propojovat s výukou ve školách?

V sobotu 8. září připomínáme Mezinárodní den gramotnosti.

 

Školy budou moci využít 300 nových modulů

Vzdělávací moduly a komplexní úlohy k nim vznikají v projektu MOV pro celkem 43 oborů středního odborného vzdělávání

 

Na vysvědčeních bude letos poprvé zkratka EQF

Pomáhá při hledání práce nebo studia v zahraničí

 

Závěrečné zkoušky skládá 28 000 učňů i dospělých

Aby získali výuční list, musí složit písemnou, ústní a praktickou zkoušku.

 

Začíná růst počet žáků v 1. ročnících středních škol

Situace na pracovním trhu je pro mladé lidi mimořádně příznivá.

 

Svou kvalifikaci v zaměstnání využívá 63 % lidí

Tisková zpráva k tématu shody dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání.

 

Začal projekt Modernizace odborného vzdělávání

Projekt se dotkne 42 % žáků ve středním odborném vzdělávání

 

Téměř polovina středních škol vydala letos svým absolventům dodatek k osvědčení

Využít ho mohou především při hledání práce nebo při dalším studiu v zahraničí. 

 

Závěrečné zkoušky učňů začínají 1. června

Na některých školách je žáci budou skládat elektronicky.

 

Zájem žáků o technicky zaměřené obory roste

Zveřejňujeme nejnovější data k vývoji vzdělanostní a oborové struktury.

 

Série videí pomůže cizincům zvládnout češtinu i komunikaci s Čechy

Výuková mini -  videa připravují ke zkoušce z českého jazyka pro trvalý pobyt

 

Co motivuje žáky vybrat si technický obor?

Žáky motivuje zájem o obor, výhled na dobré uplatnění a stipendium

 

Evropský týden odborných dovedností 2016 - Objev svůj talent

Evropská komise vyhlásila ve dnech 5. - 9. prosince 2016 Evropský týden odborných dovedností, jehož cílem je zvýšit atraktivitu a obraz odborného vzdělávání v členských zemích EU. Odborné vzdělávání může vést ke kvalitnímu zaměstnání, atraktivní a zajímavé kariéře a příležitostem pro další zlepšení stávajících dovedností nebo pro získání dovedností z jiných oborů.  

 

NÚV v Evropském týdnu odborných dovedností

Do maturitních a učebních oborů v odborném vzdělávání nastupuje každoročně zhruba 72 % absolventů základních škol. Na gymnázia míří 22,5 % populačního ročníku. 

 

Soutěž v psaní na počítači pro nevidomé a zrakově postižené žáky

Ve čtvrtek 3. listopadu 2016 - ve spolupráci s NÚV

 

Europass – dodatek k osvědčení dostalo letos 53 % všech absolventů středních škol

Dodatek je u žitečný zejména při hledání práce nebo studia v zahraničí.

 

Školy v Olomouckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Moravskoslezském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že třetina středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Libereckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy ve Středočeském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 38 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen zhruba 20 % z nich. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Karlovarském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Pražské školy volají po rozvoji kompetencí k podnikavosti

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 60 % středních a vyšších odborných škol nezbývají finance na vzdělávání mimo vlastní výuku. Problémem je i malý zájem žáků o ekonomické projekty. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Zlínském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 35 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Plzeňském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 
1 2 3 4 5 6   Následující   ››