Tiskové zprávy

1 2 3 4 5 6   Následující   ››

Děti s projevy delikventního chování v institucionální výchově

V roce 2016 a 2017 probíhal ve vybraných zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, která pečují o děti s poruchami v chování, předběžný kvantitativní a následně kvalitativní výzkum. V souvislosti s terénním výzkumem dále probíhala rešerše pramenů z různých oblastí (např. diagnostika poruch chování v praxi, kriminologie, právo, podoba ústavní výchovy v zahraničí, intervenční nástroje). Výzkumná zpráva tak spojuje celou řadu výzkumů a analýz, které proběhly v roce 2016–2019. Cílem naší práce bylo zmapovat, jakým způsobem se pracuje s dětmi se závažnějšími poruchami v chování, které jsou umístěny do zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a zejména pojmenovat obtíže, s nimiž se při péči o tyto děti nejčastěji potýkají pedagogičtí pracovníci. Péče o tuto specifickou skupinu dětí vyžaduje vysoce odborné formy práce, protože možnosti umístění těchto dětí zpět do původní rodiny nebo do jiné formy náhradní péče jsou velmi omezené. Od revoluce zároveň probíhá celková snaha o nastavení péče v zařízeních institucionální výchovy tak, aby směřovala k opětovnému začlenění dětí do společnosti, a to i v případech závažných poruch chování. Změna přístupu k dětem s delikvencí nebo kriminalitou v anamnéze s sebou nicméně nese značné organizační nároky. V prvním oddílu práce se proto věnujeme širšímu kontextu problematiky, včetně organizace na národní úrovni a spolupráce MŠMT s ostatními státními orgány.   Ve druhém oddílu práce jsou prezentovány zkrácené výsledky terénních výzkumů, které probíhaly v zařízeních pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy. Výsledky z terénního výzkumu z části překrývají potřeby identifikované v obecné části práce.

 

Tisková zpráva MOV – vzdělávací moduly

Veřejnost otestuje rozsáhlou databázi materiálů pro modulovou výuku na středních odborných školách.

 

Začíná měsíc gramotností, učitelé mají sdílet zkušenosti z vyučování napříč předměty

Při příležitosti mezinárodního dne gramotností (8. září) začíná Měsíc gramotností – kampaň, do které se mohou zapojit učitelé z celé republiky a jejímž prostřednictvím si mohou vyzkoušet s gramotnostmi aktivně pracovat ve výuce. Svoje zkušenosti pak učitelé sdílí prostřednictvím sociálních sítí nebo blogů. Ambicí je podpořit mezioborovou spolupráci učitelů napříč předměty. Měsíc gramotností upozorňuje na poznatky českých i mezinárodních šetření a na zkušenosti z inovace výuky pilotního projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), které se mohou přenášet do českého vzdělávacího systému.

 

Studovat v zahraničí nebo najít práci pomůže po střední škole dodatek k osvědčení

K maturitnímu vysvědčení, výučnímu listu a vysvědčení o závěrečné zkoušce dostalo na konci školního roku 2018/2019 téměř 54 000 absolventů Europass – dodatek k osvědčení. 

 

Téměř 28 tisíc žáků se ode dneška snaží získat výuční list

Dnes začínají závěrečné zkoušky v učebních oborech. Tento rok je to již popáté, kdy je všechny školy provádějí podle jednotných zadání. 

 

Přibývá žáků přicházejících do středních škol

Střední odborná škola s maturitou je po ukončení základního vzdělávání stále útočištěm pro nejvíce žáků. Zájem o učňovské obory je nižší, technické obory ale lákají. V dlouhodobém pohledu zažívají pokles gastronomické a stavební obory.

 

Fiktivní firmy žáků středních škol se pokusí obstát na mezinárodním veletrhu

Na veletrhu, který se uskuteční od 20. do 22. března 2019 na Výstavišti v pražských Holešovicích, v Křižíkově pavilonu B, se představí 118 fiktivních firem z deseti států světa. 

 

Nová metodika zlepší výuku neslyšících

Obsáhlá metodika vysvětluje, jak učit český jazyk děti se sluchovým postižením.

 

Green Wheels: téma hybridních a elektrických vozidel ve výuce středních škol

Školy mohou využívat volně dostupné pracovní listy, výuková videa a metodiky.

 

Jak gramotnosti propojovat s výukou ve školách?

V sobotu 8. září připomínáme Mezinárodní den gramotnosti.

 

Školy budou moci využít 300 nových modulů

Vzdělávací moduly a komplexní úlohy k nim vznikají v projektu MOV pro celkem 43 oborů středního odborného vzdělávání

 

Na vysvědčeních bude letos poprvé zkratka EQF

Pomáhá při hledání práce nebo studia v zahraničí

 

Závěrečné zkoušky skládá 28 000 učňů i dospělých

Aby získali výuční list, musí složit písemnou, ústní a praktickou zkoušku.

 

Začíná růst počet žáků v 1. ročnících středních škol

Situace na pracovním trhu je pro mladé lidi mimořádně příznivá.

 

Svou kvalifikaci v zaměstnání využívá 63 % lidí

Tisková zpráva k tématu shody dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání.

 

Začal projekt Modernizace odborného vzdělávání

Projekt se dotkne 42 % žáků ve středním odborném vzdělávání

 

Téměř polovina středních škol vydala letos svým absolventům dodatek k osvědčení

Využít ho mohou především při hledání práce nebo při dalším studiu v zahraničí. 

 

Závěrečné zkoušky učňů začínají 1. června

Na některých školách je žáci budou skládat elektronicky.

 

Zájem žáků o technicky zaměřené obory roste

Zveřejňujeme nejnovější data k vývoji vzdělanostní a oborové struktury.

 

Série videí pomůže cizincům zvládnout češtinu i komunikaci s Čechy

Výuková mini -  videa připravují ke zkoušce z českého jazyka pro trvalý pobyt

 

Co motivuje žáky vybrat si technický obor?

Žáky motivuje zájem o obor, výhled na dobré uplatnění a stipendium

 

Evropský týden odborných dovedností 2016 - Objev svůj talent

Evropská komise vyhlásila ve dnech 5. - 9. prosince 2016 Evropský týden odborných dovedností, jehož cílem je zvýšit atraktivitu a obraz odborného vzdělávání v členských zemích EU. Odborné vzdělávání může vést ke kvalitnímu zaměstnání, atraktivní a zajímavé kariéře a příležitostem pro další zlepšení stávajících dovedností nebo pro získání dovedností z jiných oborů.  

 

NÚV v Evropském týdnu odborných dovedností

Do maturitních a učebních oborů v odborném vzdělávání nastupuje každoročně zhruba 72 % absolventů základních škol. Na gymnázia míří 22,5 % populačního ročníku. 

 

Soutěž v psaní na počítači pro nevidomé a zrakově postižené žáky

Ve čtvrtek 3. listopadu 2016 - ve spolupráci s NÚV

 

Europass – dodatek k osvědčení dostalo letos 53 % všech absolventů středních škol

Dodatek je u žitečný zejména při hledání práce nebo studia v zahraničí.

 

Školy v Olomouckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Moravskoslezském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že třetina středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Problémem jsou i náklady na zdravotní prohlídky a pojištění žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Libereckém kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy ve Středočeském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že 38 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen zhruba 20 % z nich. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 

Školy v Karlovarském kraji stále více volají po spolupráci se zaměstnavateli

Z průzkumu Národního ústavu pro vzdělávání vyplývá, že téměř 40 % středních a vyšších odborných škol v regionu nemůže najít vhodného zaměstnavatele pro spolupráci. Dlouhodobější strategie a plány na spolupráci přitom vytváří jen asi 20 % z nich. Problémem je i nízká disciplína a motivace žáků. Východiskem pro řešení nejen tohoto rozporu bude stanovení priorit krajů a škol v oblasti vzdělávání na příštích šest let, tzv. akční plány.

 
1 2 3 4 5 6   Následující   ››