Archiv

V této sekci naleznete všechny publikované články řazené podle data, kdy byly publikovány.

2010    2011    2012    2013    2014    2015    2016    2017   

<<   leden únor březen duben květen


Publikovaných článků: 55


Uplatnění absolventů škol na trhu práce - 2016

Doležalová, G. - Chamoutová, D. - Paterová, P. - Trhlková, J. - Úlovcová, H. - Úlovec, M. - Vojtěch, J. Praha: NÚV, 2017. 83 s. ISBN: 978-80-7481-188-3 (tištěná verze) ISBN: 978-80-7481-189-0 (pdf).


Garant/ka pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie

Národní ústav pro vzdělávání v Praze, organizace připravující vzdělávací dokumenty celostátní platnosti pro počáteční vzdělávání a v této oblasti poskytující metodický, konzultační a poradenský servis vypisuje výběrové řízení na obsazení pozice: Garant/ka pro vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie


Další měsíc, další školy.

V dalším měsíci, tedy v měsíci květen, se přidaly další školy do projektu KIPR. Nyní již 41 škol celkem...


Jednotný výuční list školám vyhovuje

To je název článku, který vyšel v Učitelských novinách 23. května 2017 v rubrice Téma týdne.  Zabývá se zejména přínosem elektornické písemné zkoušky, průběhem závěrečných zkoušek u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a výsledky loňské inspekce.


Nové verze publikací pro oborové skupiny a sektorové rady

K dispozici jsou nové verze publikací Absolventi středních škol a trh práce – Strojírenství a Stavebnictví .


Rada pro vzdělávání, mládež, kulturu a sport dne 22. května 2017 přijala revizi evropského rámce kvalifikací (EQF) pro celoživotní učení

Květen 2017 - Účelem EQF je zlepšit transparentnost, srovnatelnost a přenositelnost kvalifikací lidí. EQF byl původně vytvořen v roce 2008 jako společný referenční rámec osmi evropských obecných úrovní vzdělávání, který slouží jako "překladový nástroj" mezi národními kvalifikačními systémy.


ECVET pro podporu kvality, atraktivity a flexibility vzdělávacích programů

Připravovaný soubor nových „Listů ECVET“ naváže na již existující řadu. 


Listy ECVET

V roce 2017 pokračuje příprava listů ECVET, které vždy na dvou stranách stručně a přehledně zpracovávají určitá dílčí témata.


SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ: PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Zdravá společnost stojí na pochopení a toleranci, říká Alena Ježková


Voda z kohoutku, voda v krajině: On-line seminář 24. 5. 2017 od 20:00 na RVP.CZ

Lektorka Ing. Lenka Skoupá se ekologickým tématům už  na online setkání s námi věnovala několikrát. Jaké informace o vodě bychom měli předávat žákům a jakými formami? Setkání se uskuteční ve středu 24. 5. 2017 od 20.00 na Metodickém portálu RVP.CZ.


Stáž na Zahradnické fakultě MENDELU

V posledních několika letech se stává běžnějším, že učitelé v rámci spolupráce mezi školou a firmou začínají navštěvovat moderní výrobní provozy. Často si potřebují doplnit své poznatky o aktuální znalosti, někdy i dovednosti. Z takovéhoto typu stáží se ale poněkud vymykají pobyty na pracovištích vysokých škol. Tuto aktivitu učitelům nabízí Zahradnická fakulta Mendelovy Univerzity v Lednici.


Stáže učitelů

Středoškolští učitelé na stáži ve firmách, ale i na vysokoškolských pracovištích očima pedagogů samotných, z pohledů školy i hostitelů jednotlivých stážistů - to vše najdete v následujících inspirativních příspěvcích. 


Žáci cizinci


PPP akce Vysočina


PPP akce Plzeňský


PPP akce Jihočeský


PPP akce Karlovarský


PPP akce Ústecký


PPP akce Olomouc


PPP akce Pardubice


SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ: PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Společné vzdělávání má smysl úplně pro všechny, říká Vojtěch Polášek


Uzávěrka soutěže samostatných odborných prací se blíží

Školy mohou poslat práce svých žáků do 31. května 2017 na adresu: Renata Pyrochtová, Národní ústav pro vzdělávání, Weilova 1271/6, 102 00  Praha 10. Letos probíhá již šestý ročník soutěže, kterou Národní ústav pro vzdělávání vyhlašuje ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR.


Lázně Be in Karlín

Druhý ročník vzdělávací konference se letos zaměřuje na současné trendy, metody a inovace v pedagogice. Tradiční formát konferencí je přežitý, tvrdí organizátoři, proto letos pořádají „Lázně Be in Karlín“ – prožitkové, praktické, inspirující a relaxační.


Karlínská OA a VOŠE

Karlínská obchodní akademie a Vyšší odborná škola ekonomická v Praze má bohatou historií a velmi zajímavou, úspěšnou současnost. Patří mimo jiné ke školám, které se rozhodly vytvořit svůj první školní akční plán.


SPC akce Praha


Administrativní sekce


Odborná sekce


PPP a SPC metodici


Jak připravit závěrečné zkoušky pro handicapované učně

V rámci projektu KIPR (Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj) proběhly v dubnu a květnu dva tematické semináře věnované problematice závěrečných zkoušek pro žáky s handicapem. Zúčastnilo se jich cca 100 psychologů či speciálních pedagogů zaměstnaných ve školských poradenských zařízeních (pedagogicko-psychologické poradny a speciálně pedagogická centra). Své zkušenosti jim předávali pracovníci NÚV, kteří se podílejí na reformě závěrečných zkoušek. Právě při zavádění jednotných závěrečných zkoušek byla stanovena také pravidla, jak postupovat při zkoušení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.


PPP akce Praha


Akce PPP


Akce SPC


Projekt KIPR a prvních 37 škol

Ke dni 30.4.2017 uzavřel a podepsal projekt KIPR s více než sedmatřeceti školami smlouvy..


Seznam škol podle krajů


Ing. Marie Pitrová

Pitrov Garant oblasti Podpora ICT kompetencí


Speciální pedagog/žka, Psycholog/žka

Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci projektu KIPR vyhlašuje výběrové řízení na pracovní pozici: SPECIÁLNÍ PEDAGOG, SPECIÁLNÍ PEDAGOŽKA NEBO PSYCHOLOG, PSYCHOLOŽKA


Legislativa


Cedefop vyhlásil fotosoutěž (nejen) pro žáky odborných škol

Přihlášku je nutné poslat do 15. července.


Správa železniční dopravní cesty a její NádraŽák

Jednou z nejvýznamnějších pobídek Správy železniční dopravní cesty je stipendijní program  „NádraŽák“.  Tento vtipně zvolený název evokuje nejen železničářskou tradici, ale především celoživotní vzdělávání, ke kterému mají lidé na železnici blízko. 


Motivační programy pro žáky

Zaměstnavatelé stále častěji využívají možnosti poskytovat žákům stipendium a další motivační příspěvky (na stravování, ubytování či vzdělávání). Tyto příspěvky jsou až do výše 5.000,- Kč měsíčně daňově uznatelným nákladem, pokud se žák na základě smlouvy připravuje na výkon profese pro daného zaměstnavatele. 


SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ: PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Můj syn Ondra si v Bártovi našel opravdového kamaráda, říká Jana Kupcová


Vzdělávání žáků s PAS ve středních školách: On-line seminář 11. 5. 2017 od 20:00 na RVP.CZ

Lektorka PaedDr. Věra Čadilová nám poradí, jak pracovat s žáky s PAS na třetím stupni vzdělávání. Setkání se uskuteční ve čtvrtek 11. 5. 2017 od 20.00 na Metodickém portálu RVP.CZ.


Pomocné


Publikace vydané v roce 2017


Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výtvarná výchova

Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 80 s. ISBN 978-80-7481-165-4 (pdf)


Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Hudební výchova

Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 79 s. ISBN 978-80-7481-166-1 (pdf)


Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Tělesná výchova

Editor: Petr Polívka. Praha: NÚV, 2016. 97 s. ISBN 978-80-7481-174-6 (pdf)


Více než 200 škol už tvoří svůj první ŠAP


Technické obory: Generační obměna, nebo kolaps?

Kdo nahradí odborníky z technických oborů a zkušené řemeslníky, když silné populační ročníky se blíží důchodovému věku a mladí nemají o tyto obory zájem? Řešením může být Národní soustava kvalifikací - NSK. Střední školy se zajímají také o vzdělávání dospělých.


ŠAP: příležitost nastartovat dlouhodobou spolupráci škol a firem

Když se na přelomu roku 2015–2016 střední školy zamýšlely nad tím, co v oblasti odborného vzdělávání vlastně potřebují, ve výsledcích rozsáhlého dotazníkové šetření Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV) označovaly jako prioritu spolupráci se zaměstnavateli. Zároveň poměrně často referovaly o tom, že firmy nejsou schopné přizpůsobit se vzdělávacím potřebám žáků (37 %) nebo o spolupráci vůbec nestojí (35 %).


Proč potřebujeme výchovu k iniciativě a podnikavosti?

Odborné vzdělávání na středních školách musí být v souladu s potřebami praxe – v tom panuje všeobecná shoda. Ovšem zaměřit se jen na „odbornost“ nestačí – důležité je podporovat i řadu měkkých dovedností, které vedou k tvořivosti, iniciativě a podnikavosti. Proč mají takový význam?


Pro média

Krajské akční plánování: Informace, zajímavosti a zkušenosti z krajů a škoI


SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ: PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Děti berou za samozřejmé, že s nimi Bárt chodí do třídy, říká Hana Kubíková


Experiment v MŠ: On-line seminář 3. 5. 2017 od 20:00 na RVP.CZ

Lektor Mgr. Michael Novotný nás letos již potřetí nechá nahlédnout do své zásobárny inspirativních námětů na aktivity v mateřské škole. Po pohybových chvilkách a tvořivé dramatice si pojďme společně vyzkoušet nějaký ten pokus! Setkání se uskuteční ve středu 3. 5. 2017 od 20.00 na Metodickém portálu RVP.CZ.