(22)

Medový týden je týdenním projektem, který ve škole odstartoval výstavou ovoce, zeleniny a včelařství. V rámci projektu byl uzpůsoben jídelníček ve školní jídelně ochutnávce jídel z medu. Děti vyhledávaly odpovědi na zadané problémy z oblasti včelařství, včelařská témata byla začleněna do výuky jednotlivých předmětů (matematika, český jazyk, vlastivěda…). Celý projekt vyvrcholil besedou dětí se včelařem, kde si mohly ověřit správnost svých zjištění, případně získat odpovědi na otázky, které se jim nepodařilo zodpovědět. Součástí byl i pokus o literární tvorbu dětí v oblasti poezie – příklady básnických pokusů žáků 3. – 4. ročníku:

  • „Mám ráda med, ale někdo mi ho sněd. Hledám, hledám marně, ten med měl být jenom pro mě.“
  • „Já mám ráda med, mažu si ho hned, s chlebíčkem je nejlepší k snídani i k večeři.“
  • „Medu není nikdy dost, jíme ho pro zdraví i pro radost. V každé lžíci hodně chuti, bez medu bychom byli smutní.“
  • „Poděkování včelkám. Moje milé včelky daly mi med, sním si ho hned. Nejlepší je na chlebu, k snídani i k obědu, a k večeři také, děkuji vám, včelky zlaté.“
  • „Medvědi jí rádi med, síly mají plno hned. Vybírají včelkám úly, ony je pak za to honí.“